Digital Repository

ගැමි නාට්‍යයෙන් පෝෂණය වූ ජපන් නෝ නාට්‍ය කලාව සහ ශ්‍රී ලාංකේය නාට්‍ය කලාව පිළිබඳ තුලනාත්මක විග්‍රහයක්

Show simple item record

dc.contributor.author Liyanage, L.P.
dc.date.accessioned 2017-02-09T06:16:27Z
dc.date.available 2017-02-09T06:16:27Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Liyanage, Lenin Priyantha 2014/2015. ගැමි නාට්‍යයෙන් පෝෂණය වූ ජපන් නෝ නාට්‍ය කලාව සහ ශ්‍රී ලාංකේය නාට්‍ය කලාව පිළිබඳ තුලනාත්මක විග්‍රහයක්. Prabha, Faculty of Humanities, University of Kelaniya. 04: 86-103. en_US
dc.identifier.issn 2279-2406
dc.identifier.uri http://repository.kln.ac.lk/handle/123456789/16351
dc.description.abstract The great tradition of drama was influenced by folk drama. In this regard, Japanese folk dramas such as “Kagura”, “Gigaku” and “Bugaku” influenced the “Noh” drama style. Similarly, Sinhala dramas were inspired by Sinhalese folk dramas such as “Sokari”, “Kolam” and “Nadagam”. Both the Japanese and Sinhalese folk dramas were instrumental in developing a standard acting style, stage techniques, colour meaning and plot construction. This paper examines the development of the Japanese “Noh” drama tradition and the Sri Lankan dramas based on the influence of their respective folk drama traditions. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Faculty of Humanities, University of Kelaniya, Sri Lanka en_US
dc.title ගැමි නාට්‍යයෙන් පෝෂණය වූ ජපන් නෝ නාට්‍ය කලාව සහ ශ්‍රී ලාංකේය නාට්‍ය කලාව පිළිබඳ තුලනාත්මක විග්‍රහයක් en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Digital Repository


Browse

My Account